0
0
logo

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در سایت


ورود به سایت

لطفا از مرورگرهای مطمئن و بروز مانند گوگل کروم و فایرفاکس استفاده کنید.

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟
×

قبلا عضو شده اید؟ ورود به سایت


عضویت در سایت

×
0
0

تاثیر محتوای ارسالی توسط کاربران برای توسعه کسب و کار

آموزش های وردپرس, مقالات

۱۳۹۷/۱۲/۲۳

توسط : نیکدل

29 بازدید

تاثیر محتوای ارسالی توسط کاربران برای توسعه کسب و کار
زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه
محتوای ارسالی توسط کاربران همان طور که از نامش پیداست مطالبی هستند که توسط کاربران سایت تولید می شوند و تاثیر بسزایی در رشد کسب کارهای کوچک تا بزرگ دارند . مهم ترین و بزرگترین سرمایه یک سایت ، کاربران هستند در واقع تمام فعالیت های مدیر سایت به دلیل جذب ترافیک و حضور هر چه بیشتر کاربران در وب سایت انجام می گیرد . همان طور که محتوا و مطالبی در سایت برای کاربران و بازدیدکنندگان ارائه می شود خود کاربران نیز می توانند در امر تولید محتوا به شما کمک کنند . در این مطلب از سایت اوریجین چگونگی استفاده از محتوای ارسالی توسط کاربران جهت توسعه کسب و کار و فروش هر چه بیشتر محصولات آموزش داده شده است.  

 

تعریف محتوای تولید شده توسط کاربران

مطالب و محتواهایی که بواسطه فعالیت کاربران در سایت شما تولید می شود محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)  یا همان به اصطلاح مطالب ارسالی توسط کاربران نامیده می شود . محتوای ارسالی توسط کاربران می تواند شامل نظر یا همان دیدگاه، بازخوردها، نوشته های کاربران مهمان، نقدها و هر گونه محتوایی که کاربران در سایت شما ثبت می کنند و برای عموم قابل مشاهده است را شامل شود.  
اگر مدیریت یک وب سایت را برعهده دارید و در زمینه فروش و معرفی خدمات یا محصولات فعالیت دارید،  بدون شک کاربران، دلیل اصلی درآمد و برندسازی سایت شما هستند زمانی که شما موفق به جذب کاربران در سایت تان نباشید طبیعتا مشتری و در نهایت فروشی نیز نخواهید داشت و این به معنای شکست خوردن کسب و کار شما است . محتوای تولید شده توسط کاربر در واقع نتیجه مستقیم فعالیت آن در سایت شماست و استفاده از کاربران جهت تولید محتوا، یکی از موارد تعاملی و مشارکت کاربران در زمینه مدیریت سایت است که کمک شایانی به رشد و توسعه کسب و کار شما خواهد کرد. 

 

اهمیت مطالب تولید شده توسط کاربران برای وب سایت

دلیل مهم بودن محتوای ارسالی توسط کاربران این است که سبب تعامل مستقیم کاربران و فعالیت آنها در سایت تان می شود، در واقع این کاربران تمایل بیشتری به عضویت در سایت شما و هم چنین آگاهی از اخباری درج شده در سایت تان دارند و از همه مهتر اینکه تمایل بیشتری به خریدن محصولات و یا استفاده از خدماتی که ارائه می دهید خواهند داشت و در نهایت شما در توسعه دادن کسب و کارتان موفق خواهید بود. 
شما به عنوان مدیر سایت می توانید از مطالب با کیفیت و مطالبی که کاربران تولید کرده اند در طرح ریزی موثر استراتژی محتوا کمک بگیرید و ترافیک بیشتری را دریافت کنید ، زمانی که بازدیدکنندگان سایت شما زیاد باشد شما به تعداد افراد بیشتری می توانید کالا، محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتری کنید . در ادامه مقاله انواع مطالب ارسالی توسط کاربران شرح داده شده است. 

 

1- دیدگاه ها

ساده ترین حالت تولید محتوا توسط کاربران دیدگاه ها یا همان نظرات کاربران است . بخش مربوط به دیدگاه ها در هر سایت و وبلاگی وجود دارد که از طریق آن کاربران سایت نظرات خود را ثبت و ارسال می کنند ، وردپرس به صورت پیش فرض این قابلیت را دارا می باشد .
بسیاری از کاربران بدون اینکه دیدگاهی را ارسال کنند سایت را ترک می کنند از این رو ترغیب کاربران به ارسال دیدگاه مهم ترین کاری است که مدیر سایت باید آن را انجام دهد . راه های زیادی نظیر نمایش نظرات ثبت شده ، اجازه به کاربران برای اشتراک در نظرات ، استفاده از کپچا برای نظارت بیشتر، خرید هاست مطلوب و … به مدیر در امر دریافت دیدگاه های بیشتر کمک می کند. 
 
تاثیر محتوای ارسالی توسط کاربران برای توسعه کسب و کار

2- بازخوردهای کاربران

یکی دیگر از انواع محتوای ارسالی توسط کاربران ، بازخوردهایی که از کاربران و مشتریان سایت خود دریافت می کنید که مزیت های چون ایجاد اعتماد و اطمینان هر چه بیشتر کاربران و مشتریان جدید به سایت شما را به همراه دارد . 
اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید بازخوردهای کاربران، یک راهکار موثر جهت ایجاد اطمینان بین مشتریان و کاربران و کسب و کار مذکور می باشد و به همین دلیل است که در تمام کسب و کارها و سایت های تجاری این بازخوردها را مشاهده می کنید .
وردپرس افزونه های بسیاری را در اختیار شما قرار داده است که به کمک آنها می توانید این بازخوردها را در سایت خود به نمایش درآورید .  بازخورد های کاربران و مشتریان سایت خود را با استفاده از یک فرم ساده جمع آوری کنید و آنها را سایدبار قالب خود یا صفحه اصلی یا برگه ای جداگانه نمایش دهید.
تاثیر محتوای ارسالی توسط کاربران برای توسعه کسب و کار

3- نقد و بررسی های ارسالی  کاربران

بخش نقد و بررسی توسط کاربران یکی دیگر از بخش هایی است که به واسطه آن می توان از طریق کاربران ، محتوا تولید کرد . اگر شما در سایت خود محصولاتی را به فروش می رسانید و یا خدماتی را ارائه می دهید وجود این بخش یک فرصت عالی است تا کاربران نقد و بررسی های خود را در رابطه با محصولات و خدمات تان ثبت و ارسال کنند . وردپرس افزونه های بسیاری در این زمینه دارد، شما می توانید برگه ای جداگانه برای نقد و بررسی ایجاد کنید یا نقد و بررسی های موجود در گوگل یا فیس بوک را در سایتتان نمایش دهید.
 این محتوای ارسالی توسط کاربران مزیت های زیر را دارا می باشد :
• مشتریان به حضور در سایت شما راغب شوند و با خواندن نقد و بررسی ها اقدام به خرید محصولات و استفاده از خدمات ارائه شده در سایت می کنند.
• موتورهای جستجو به نقد و بررسی ها حساس و علاقه مند هستند و در اکثر مواقع آنها را در نتایج خود به نمایش در می آورند بنابراین محصولات و خدمات شما در نتایج جستجو برجسته تر ، پر رنگ تر و بهتر دیده می شود و سبب جلب نظر کاربران و شما ترافیک بیشتری را جذب خواهید کرد. 
 
نقد و بررسی های ثبت شده توسط کاربران

 

4- مطالب ارسالی توسط کاربران مهمان (Guest blogging)

یکی از راهکارهای شناخته جهت بازاریابی ، مطلب ارسالی توسط کاربران مهمان (غیر عضو) است که هم به نفع نویسنده و هم به نفع صاحب سایت است. نویسنده مطالب یا همان مهمان از طریق لینک هایی که از سایت شما دریافت می کند نفع می برد و شما نیز از محتوای ارسالی ارزشمند بهره مند می شوید . 
با ایجاد یک حساب کاربری مهمان این امکان را به نویسندگان مهمان در سایت می دهید تا دسترسی به پیشخوان سایت داشته باشند و مطالب خود را در سایت شما انتشار دهند ولی بسیاری از مدیران سایت حس خوبی به درج این مطالب ندارند که می توانند از افزونه هایی که تحت عنوان  user submitted posts در مخزن وردپرس موجود می باشد استفاده کنند زمانی که اقدام به نصب این افزونه می کنند محتوای ارسالی توسط کاربران مهمان ابتدا به عنوان پیش نویس در سایت ذخیره می شود و مدیر پس از مشاهده و بررسی می تواند مطالب را انتشار دهد.
نقد و بررسی های ثبت شده توسط کاربران

 

 5- ایجاد جامعه آنلاین یا انجمن کاربران

به صورت غریزی انسان موجودی اجتماعی است و علاقه به ارتباط با دیگر افراد جامعه دارد با توجه به این موضوع شما می توانید با استفاده از افزونه های موجود در مخزن وردپرس جامعه آنلاین یا انجمن کاربران را با انعطاف پذیری بالایی ایجاد کنید و یک بستر مناسب جهت فعالیت و ارتباط کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود با یکدیگر فراهم کنید. 
محدود کردن نمایش برخی مطالب آن هم تنها به اعضای سایت یکی از راه هایی است که سبب ترغیب کاربران به ثبت نام در سایت تان می شود و بعدها جوایزی را برای کاربران اختصاص دهید و یا اینکه با ایجاد سطوح کاربری مختلف می توانید حتی اقدام به درآمد زایی نیز نمایید. 
 
نقد و بررسی های ثبت شده توسط کاربران
این مقاله شاید برایتان مفید باشد ::  آموزش ساخت ویدیو آموزشی در 8 مرحله

تاریخ عضویت : ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

یکی از فریلنسرهای تولید محتوا سایت اوریجین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.